Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.1

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.1

Prowadzenie fanpage na Facebooku nie może ograniczać się do założenia profilu w serwisie i publikowania treści przyciągających odbiorców. Bez dobrze przemyślanej strategii, analizy grupy docelowej, umiejętności komunikacji z odbiorcami oraz dostosowania profilu do potrzeb użytkowników, nie można liczyć na większy sukces fanpage. Co możemy, zatem zrobić, aby liczba

 polubień naszego profilu na Facebooku stale rosła? Oto kilka niezawodnych rad.

Nie łap dziesięciu srok za ogon, czyli skoncentruj się na jednym temacie!
Fanpage powinien skupiać się na jednym, wybranym zagadnieniu. Oczywiście zależy on od naszych pomysłów, pasji i zainteresowań. Możemy założyć fanpage poświęconego naszej firmie, dotyczącego rękodzieła, związanego z ukochanym aktorem. Facebook nas tutaj nie ogranicza, wręcz przeciwnie. Ciekawą tematykę można wymyślić w zasadzie na poczekaniu.

Kiedy jednak fanpage zostaje już uruchomiony, pojawiają się pierwsze schody. Zaczynamy zastanawiać się, jakie treści publikować, jakie posty wzbudzą największe zainteresowanie odbiorców. Nie sposób uciec od wątpliwości dotyczących promocji poszczególnych wpisów. Myśląc o tych wszystkich kwestiach zaczynamy tracić z oczu nasz najważniejszy cel. Jest nim publikacja treści skoncentrowanych na wybranym temacie. W miarę rozwoju naszego fanpage będziemy mogli oczywiście pozwolić sobie na bardziej zróżnicowane wpisy i szukanie nowych grup docelowych. Jednak nawet wówczas priorytetem powinny być dla nas posty dotyczące bezpośrednio tematyki naszego fanpage.

Postaw na jakość wpisów, a nie ich ilość!
Masowa produkcja postów może okazać się nie najlepszym pomysłem zwłaszcza, gdy cierpi na tym ich jakość. Jeden wpis raz na 30-60 minut, w przypadku fanpage serwisu internetowego z dużą liczą aktualności w ciągu dnia, to idealna ilość. Zbyt duża liczba postów

, może wyglądać po prostu jak spamowanie. Poza tym może nam przynieść rezultat odwrotny do zamierzonego. Pojawiające się bardzo często nowe wpisy sprawiają, że zasięg kolejnych staje się coraz mniejszy, a my w efekcie coraz słabiej docieramy do odbiorców.

Unikaj spamowania!
Odbiorcy cenią wartościowe wpisy zwłaszcza takie, które mocno ich angażują. Jeżeli planujemy opublikować na fanpage link z odnośnikiem, to przed publikacją skróćmy go i usuńmy obrazek kierujący do strony. Taki zabieg wzbudzi zainteresowanie czytelników i na pewno wpłynie pozytywnie na oglądalność. Pragniemy promować na naszym kanale oferowane przez siebie produkty czy usługi? Znaleźliśmy idealny kanał. Nic nie stoi na przeszkodzie, aby zachęcić fanów do polubień oferując im np. korzystny rabat. Takie akcje promocyjne skutecznie przyciągają odbiorców do fanpage.

Miłosz

Specjalista SEM

Related Posts

Fanpage, który zdobywa klientów.

Fanpage, który zdobywa klientów.

Z fanem za pan brat, czyli o dobrej komunikacji na firmowym fanpage.

Z fanem za pan brat, czyli o dobrej komunikacji na firmowym fanpage.

Kilka wskazówek dotyczących prowadzenie fanpage

Kilka wskazówek dotyczących prowadzenie fanpage

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.2

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.2

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *