Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.2

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.2

Osoby prowadzące fanpage powinny, jak już wspomnieliśmy w poprzedniej części, mocno skoncentrować się na jego tematyce, stawiać na jakość wpisów, a nie na ich ilość oraz unikać spamowania. Co jeszcze mogą zrobić, aby zwiększać zasięg swojego kanału?

Gry i konkursy… odbiorcy to kochają!
Nie uciekniemy od tego, że Facebook jest postrzegany przede wszystkim, jako forma rozrywki. Chcąc przekonać do siebie fanów warto, zatem pójść tą ścieżką. Stwórzmy konkurs z ciekawymi nagrodami. Wklejmy obrazek pasujący do tematyki naszego profilu z zagadką, która zaangażuje odbiorców. Wymyślmy grę, która nawiązuje do wybranej przez nas tematyki. Sposobów na przyciągnięcie czytelników jest wiele. Odrobina inwencji i kreatywności na facebookowym profilu to na pewno strzał w dziesiątkę. Uważajmy jednak, aby nie przesadzić z atrakcjami. Powinny być one przemyślane. Odbiorca nie może mieć wrażenia, że robimy coś na siłę.

Poza treścią liczy się forma!
Merytoryczna wartość przekazu jest najważniejsza. Nie można jednak zapominać o formie wpisów. Dla większości odbiorców dużo bardziej atrakcyjny będzie wpis zilustrowany interesującym zdjęciem lub filmikiem. Niestety zamieszczanie graficznej prezentacji ma drugą stronę medalu, a mianowicie, zmniejsza zasięg postu. Jednak odbiorcy wykazują większe zaangażowanie takim wpisem, są dużo bardziej skłonni do komentowania, a nawet zakupu produktu czy usługi w przypadku, gdy wpis dotyczy ich prezentacji. Jak we wszystkim, tak również i tu warto znaleźć złoty środek.

Poznaj swoją grupę docelową!
W miarę rozwoju fanpage należy zadbać o lepsze poznanie swojej grupy docelowej. Trzeba dowiedzieć się, jakim rodzajem treści jest ona najbardziej zainteresowana. Co możemy zrobić w tym kierunku? Dobrym pomysłem jest stworzenie listy osób, które klikają „lubię to”, a następnie ich podział według zainteresowań. Chodzi o to, aby nasze wpisy stawały się coraz bardziej różnorodne, a kanał nie stał się po prostu zbyt nudny i monotonny. Określone wpisy powinny mieć oczywiście priorytet. Należy dla nich zarezerwować miejsce na profilu i zatroszczyć się, aby pojawiały się w miarę regularnie. Gdy zauważymy, że aktywność naszych odbiorców zdecydowanie spada, skierujmy swoje wpisy do osób, które odchodzą. Zweryfikujemy je biorąc pod uwagę ilość like’ów i udostępnień. Konieczna jest także analiza zmieniających się trendów i szybkość działania.

Miłosz

Specjalista SEM

Related Posts

Fanpage, który zdobywa klientów.

Fanpage, który zdobywa klientów.

Z fanem za pan brat, czyli o dobrej komunikacji na firmowym fanpage.

Z fanem za pan brat, czyli o dobrej komunikacji na firmowym fanpage.

Kilka wskazówek dotyczących prowadzenie fanpage

Kilka wskazówek dotyczących prowadzenie fanpage

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.1

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.1

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *