Fanpage, który zdobywa klientów.

Fanpage, który zdobywa klientów.

Właściciele współcześnie działających przedsiębiorstw doskonale zdają sobie sprawę z tego, że prowadzenie strony firmowej oraz fanpage jest nie tylko mile widziane przez klientów. Powoli staje się obowiązkiem każdej nowoczesnej firmy. W jaki sposób prowadzić fanpage, który będzie zdobywał klientów? Przedstawiamy kilka podpowiedzi.

Po pierwsze: dobry plan i przemyślana strategia
Bez sformułowania strategii nie ma sensu zakładać profilu na Facebooku. Prowadzenie fanpage w sposób chaotyczny i niezaplanowany całkowicie mija się z celem. Niektórym wydaje się, że pierwszym krokiem do prowadzenia firmowego fanpage jest założenie odpowiedniego kanału na Facebooku. Nic bardziej mylnego. Przed założeniem konta należy jasno sprecyzować grupę docelową, czyli odbiorców, do których skierowana jest strona. Następnie warto stworzyć plan publikacji postów zarówno dzienny, tygodniowy, miesięczny, jak i w perspektywie dłuższego czasu. Kolejnym etapem tworzenia fanpage powinno być wybranie tematyki oraz produktów lub usług, które w sposób szczególny będziemy promować na fanepage. Możemy zastanowić się również nad stylem komunikacji, organizowaniem akcji specjalnych oraz konkursów.

Po drugie: tematyka związana z branżą
Każda firma działa w określonej branży. Tematy związane z tą branżą stają się rzecz jasna najbardziej autentyczne. Poruszanie zagadnień, które są nam bliskie i tematów, w których posiadamy szeroką wiedzę z racji swojego doświadczenia pozwalają nam wejść w rolę eksperta. Jest to o wiele skuteczniejsza forma walki z konkurencją, niż wszelkie promocje i przebijanie się na rynku niskimi cenami. Wielu klientów nad niską cenę przedkłada jakość produktów, profesjonalizm usług oraz kompleksową obsługę połączoną z doradztwem. Tworzenie eksperckiego fanpage wymaga oczywiście sporych nakładów czasu i energii, ale może być bardzo opłacalne.

Po trzecie: twórz unikalne, ciekawe wpisy
Pamiętajmy, że wszystko, co zamieszczamy na firmowym fanpage wpływa na wizerunek firmy. Wszelkie posty powinny być dobrze przemyślane. Skoncentrujmy się na wpisach związanych z tematyką fanpage. To na nie przede wszystkim czekają nasi odbiorcy. Zadbajmy o to, aby były nie tylko merytoryczne, ale również ciekawe. Nie zapominajmy o grafikach czy nagraniach wideo. Zrezygnujmy natomiast ze śmiesznych obrazków czy filmików, które co jakiś czas stają się hitem internetu. Bardzo wątpliwe, czy odbiorcy fanpage dotyczącego biegania, będą zainteresowani filmem wideo przedstawiającym śmieszne zachowania bobasów. Co więcej, wielu użytkowników zniechęcą wpisy tego typu. Uznają je po prostu za niepotrzebnie zaśmiecające kanał lub irytujące.

Miłosz

Specjalista SEM

Related Posts

Z fanem za pan brat, czyli o dobrej komunikacji na firmowym fanpage.

Z fanem za pan brat, czyli o dobrej komunikacji na firmowym fanpage.

Kilka wskazówek dotyczących prowadzenie fanpage

Kilka wskazówek dotyczących prowadzenie fanpage

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.2

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.2

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.1

Fanpage, który przyciąga odbiorców. Cz.1

No Comment

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *