ABC pozycjonowania stron. Cz.1

ABC pozycjonowania stron. Cz.1

Skrót SEO już dawno przestał być tajemnicą dla właścicieli stron internetowych. Dziś każdy wie, że bez Search Engine Optimalization, czyli pozycjonowania nie można myśleć o sukcesie witryny internetowej. Pozycjonowanie obejmuje wszelkie działania mające na celu uzyskanie przez stronę jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. To dzięki niemu możliwe jest zdobywanie nowych odbiorców.

W jaki sposób może pozycjonować stronę mała firma?
Podstawę pozycjonowania powinna stanowić zawsze analiza sytuacji firmy. Należy liczyć się z tym, że na rynku działają od lat firmy znacznie większe, które mają doświadczenie w działaniach SEO. Posiadają one bardzo wysokie pozycje w rankingach wyszukiwarek. Próby rywalizacji z nimi, a więc pozycjonowanie na proste, bardzo popularne frazy skończą się porażką.

O wiele rozsądniejsze rozwiązanie to pozycjonowanie na zawężone słowa kluczowe, które są mniej popularne. Dla przykładu agencja nieruchomości działająca w jednym z mniejszych miast, nie powinna próbować zdobyć frazy „nieruchomości” czy „obrót nieruchomościami”. Ta „zarezerwowana” jest raczej dla większych agencji z Warszawy, Krakowa czy Wrocławia. Pozycjonowanie powinno być oparte na takich frazach, jak „nieruchomości Bydgoszcz” czy „obrót nieruchomościami Bydgoszcz”.

Warto również zastanowić się nad pozycjonowaniem związanym z konkretnymi produktami lub usługami. Firma remontowa z Legnicy może pozycjonować swoją stronę na frazy „malowanie mieszkań Legnica” czy montaż drzwi Legnica”.

Budowa i zawartość strony, a pozycjonowanie
Pozycjonowanie nie może skupiać się jedynie na słowach kluczowych. Bardzo istotna jest również zawartość samej pozycjonowanej strony, a więc jej budowa oraz treść. Strona powinna być skonstruowana zgodnie z powszechnie obowiązującymi zasadami web usability, czyli wygodna i funkcjonalna dla użytkownika. Musimy pamiętać o tym, że wielu internautów korzysta obecnie z urządzeń mobilnych np. tabletów czy smartfonów. Przystosowanie do nich strony jest, więc już raczej wymogiem.

Jeżeli chodzi o treść, twórców witryn obowiązują przede wszystkim zasady content marketingu. Samo Google wymusza dostarczanie użytkownikom ciekawych i unikalnych informacji. Google wprowadziło dwa algorytmy: Panda i Pingwin. Dzięki nim wyszukiwarka Google promuje wartościowe strony podczas, gdy witryny wtórne i mało ciekawe lądują na szarym końcu wyników wyszukiwania. Teksty na stronie powinny być nie tylko ciekawe, ale również odpowiednio zoptymalizowane, czyli nasycone właściwymi słowami kluczowymi, podzielone na akapity z wyróżnionymi śródtytułami i zawierające pogrubione najważniejsze frazy.

Poradnik na temat prowadzenia Fanpage'a, pozycjonowania stron oraz tworzenia wartościowych treści. Wskazówki i porady dotyczące marketingu SEM. 

aposeo.com.pl

ul. Grabiszyńska 240, Wrocław

pozycjonowanie kraków - Gebuko.pl

801 548 458

kontakt@intersense.pl